onsdag, mars 12, 2008

Våren är här?

Vintervärdet lyser dessvärre med sin frånvaro på mina breddgrader, och nu har ju nya vårknitty kommit, så det är väl bara att kapitulera. Det blev ingen vinter helt enkelt.

Inte heller var det vid ett första ögonkast något av mönstren hos knitty som föll mig så vidare i smaken. Den estniska spetssjalen laminaria är väldigt vacker för all del, men lite för avancerad för en liten strumpa. Jag knåpar istället vidare på min lövsjal. Typiskt nog verkar jag ha tappat bort mönstret! :( Jag har precis memorerat mönsterrapporten, men sen ska det ju virkas kant också. Det kanske bara är naturens knep för att tvinga mig städa, om jag skapar lite ordning i kaoset kanske det dyker upp igen.

Något mycket roligare är att jag ska hem till en arbetskamrat imorgon efter jobbet på stickkväll! Så roligt att jag var tvungen att åka in till Marias garn idag och handle lite nytt garn till ytterligare ett sjalprojekt (jo, det var visst nödvändigt!). Bilder kanske kommer senare. Nej, nu är det dags att jobba ikapp eftermiddagens lediga shoppingtimmar!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej!!

Jag drack många koppar te innan jag upptäckte de små visdomsorden... Kul att du gillade min blogg, du är självklart välkommen tillbaka. Ska erkänna att jag har "smygläst" din blogg ett tag utan att lämna några spår... :)

Ha det gott.