söndag, mars 16, 2008

Sol och spasöndag!

Solen bjöd på den första riktigt varma sprudlande vårdagen, och sambon och jag tog en tur till påskmarknaden på Överjärva gård. Här skulle jag visa lite våriga bilder på små söta lamm och solig uteservering, men bilderna blev lite onödigt flyktiga eftersom jag hade glömt stoppa i minneskortet...

Det var i alla fall väldigt trevligt, och bland annat var vi in i Karin Erikssons nya butik manos i det gamla växthuset. Jag har läst Karins inspirerande blogg ett tag, så det var jättekul att se den nya fina butiken och träffa henne "på riktigt" (hon var jättetrevlig i verkligheten också :).

Hos Karin köpte jag ett par av hennes egna alster (ur andrasortering men ändå väldigt fina) och fick de såhär vackert inslagna:



Resten av eftermiddagen har jag sedan ägnat åt lite hemmaspa. I fredags fick jag lite böcker jag beställt från Bokus, bland andra "Lisens Örtspa" med massor av recept på oljor, krämer, ansiktmasker och massa annat man kan göra själv av örter och andra saker ur naturen. Idag testade jag mitt första egna hemmakok: Apelsinbad!




Lite julstämning blev det nästan i köket med dofter av kanel, kardemumma och apelsin. I badet kändes det mindre juligt men alldeles superlyxigt:

Nu ska jag mysa resten av kvällen i soffan med ett glas vin och det varma ljuset från Karins lilla ljuslykta:

Inga kommentarer: