tisdag, februari 26, 2008

Jakten på den försvunna mojon

Jag har tappat lite av min mojo i stickningen för tillfället, men i helgen fick jag lite lust och glädje tillbaka när jag satte igång och pysslade med ett lite mindre projekt...som jag inte berättar nåt mer om för det är HEMLIGT men roligt var det i alla fall :-)

Som kompensation kommer en bild på den snart avslutade silkessjalen, när den är klar är jag i princip utan WIP:

Helgens pyssel fick mig också att inse att jag har stickat alldeles för mycket bara nötning på det senaste, jag behöver hitta nya projekt som är lite utmanande och som jag verkligen vill göra. Så nu har jag bläddrat runt i mina stickböcker och surfat timvis på nätet för att hitta det PERFEKTA PROJEKTET. Lättare sagt än gjort. Jag har några tankar om att våga mig på nåt lite större som en liten sommartop. Och jag har lite garn jag vill använda som jag impulsfyndade på andra sidan landet förra sommaren:
Detta är fyra hekto fintrådigt bomullsgarn. Jag som är blåbär på det här med att sticka riktiga plagg undrar

Kan det här räcka till en liten t-shirt?

I storlek typ 36/small eller så. Om någon har ett hum om hur mycket garn man behöver räkna med får gärna tipsa mig, jag har verkligen ingen aning. Och jag är inte säker på att jag kan få tag på mer av exakt samma garn, så jag vågar inte riktigt chansa.


(Också ligger jag lite efter med ABC-leken. Ska ta mig i kragen under veckan.)

Inga kommentarer: