måndag, februari 11, 2008

Huvudbry

För ett par veckor sedan la jag ett par tevekvällar på att sticka en foliage. Mönstret var väldigt trevligt och snabbt gick det. Men eftersom jag envist vägrar göra provlappar eller räkna maskfasthet så kan det gå både lite si och så. Just den här gången blev mössan lite för stor:


Jag har använt den nästan varje dag, men garnändarna är inte fästa, och jag har fortfarande inte bestämt om jag orkar repa upp och sticka om, eller om den får vara som den är. Annars var det ju just passformen om gjorde att jag föll för mönstret. Fast den går ju att använda såhär också om man drar upp den lite. Men det skulle ju gå rätt snabbt att sticka om. Även om det är roligare att sticka nåt nytt. Och så vidare...


Sen kan man undra hur trög man kan bli - i flera månader gick jag och undrade vad jag skulle kunna använda min spontanköpta härva malabrigo merino till, samtidigt som jag inspirerades av Yarnias foliagemössor och undrade vad jag kunde köpa för garn till en sån...hallå?!

2 kommentarer:

Agneta sa...

Ja, jag har uppäckt detsamma att en del hjärnceller tar semester ibland

Åsa i Skuttunge sa...

Den blev ju ruskigt snygg!!