onsdag, april 11, 2007

Utökat garnförråd

Min svärmor gick för många år sedan en kurs i växtfärgning. Där fick de först gå ut i naturen och själva plocka växter och svampar, som garnet sedan färgades med. Det låter verkligen superkul. Svärmor har virkat och vävt väldigt mycket, men aldrig stickat speciellt mycket. Så nu när jag kommit igång med stickningen erbjöd hon mig de handfärgade garnerna hon hade kvar från kursen. Så med mig hem har jag ett fantastiskt lager av härligt handfärgat ullgarn:


Jag är väldigt glad och tacksam.

Inte bara fick jag en utökning av garnförrådet, jag fick också testa på att väva på vävstol. Jag har bara vävt en gång tidigare, när jag gick i ettan och alla barn på lekis fick göra en liten matta var, men det minns jag ju inte så mycket av. Så det var jättekul att testa på och förstå hur vävstolen fungerar. Mitt prova-på-alster blev kanske inte så vackert, men det var roligt och jag är sugen på att väva fler gånger.

Inga kommentarer: