tisdag, april 03, 2007

Fingervantar färdiga!

Fingerfärdiga fingrar färdigställde fingriga vantar till färdiga fingervantar. Japp. Det tredje paret fingervantar är färdiga. Det var lite nervöst om garnet skulle räcka, men det blev säkert över en meter över. Phew.



Och de blev klara innan påsk. Att jag inte kommer träffa mamma innan påsk är ju inte stickningens fel. Men det går säkert bra att ge bort påskägg i efterhand.

Stickade i Drops Alpaca, på strumpstickor 2,5 mm. Mönstret är ursprungligen från Drops Design men inspirerad av Ilsefin så gjorde jag vanliga resårmuddar istället för volangkanten. Dessutom kände jag direkt att jag ville lägga in lite pärlor i mönstret så det gjorde jag. För att vara första gången jag a) stickar fingervantar och b) stickar med pärlor så är jag riktigt nöjd. Även om alla paren nog har en och annan liten skavank eller konstighet nånstans. Men det syns nog inte om man inte letar.

För den som vill beskåda de andra paren så finns de dokumenterade i albumet Färdigt 2007 i högerkanten.

Även om mönstret var riktigt roligt att sticka så är tre par på raken lite mastigt. Inga fler fingervantar på ett tag för min del.

1 kommentar:

Dödergök sa...

Hej!Vad fina dom är dina vantar, allihop. Jag har också stickat tre par av det där mönstret och nu blev jag bestämt sugen på ett par till med pärlor för det var verkligen jättefint! //Dödergök, din hemliga vän, ooops det borde jag kanske inte ha sagt men jag är rätt hemlig ändå av mig så det gör nog inget! :)