torsdag, november 15, 2007

Pendelstickning

För tillfället stickar jag mest på väg till och från jobbet. Jag har åtta minuter med tåg och eventuellt ett par minuter på buss (om jag inte väljer att gå) i varje riktining, så det blir rätt så korta pass. Men jag har en perfekt pendelstickning som jag hinner göra några varv på innan jag är framme:


Denna brunmelerade halsduk med vågmönster är resultatet av min sommarshopping i bohuslän. Jag valde att göra ett av mönstren som följde med när jag köpte det handfärgade garnet, ett enkelt spetsmönster som ändå ser rätt spännande ut. Jag tror det är samma mönster som jag har sett kallas påfågelmönster på andra ställen (eller i alla fall väldigt likt). Halsduken är väldigt lång redan, men jag har precis hälften av garnet kvar, så längre lär den bli.

Inga kommentarer: