lördag, oktober 13, 2007

Barnkofta i alpacka




Här kommer lite bilder på barnkoftan som jag stickade under semestrarna. Ett jätteroligt projekt som jag blev väldigt nöjd med! Och alpackagarnet är verkligen supertrevligt att sticka med :)


Mönstret kommer från Garnstudio/Drops och har ett enkelt hålmönster i en resårstickning, och ett ok i rätstickning. Alldeles lagom trixigt mönster för att lätt memorera och inte behöva vara alltför fokuserad, utan att bli för alltför monotont. Stickad i en blågrönmelerad nyans av drops alpacka som jag tycker är alldeles underbar. 2.5 mm stickor men det är okej när det är ett såhär litet plagg. Jag stickade storleken 12-18 månader och klarade mig på tre nystan (ett mindre än angiven garnåtgång).

Som vanligt när jag planerar att ge bort något blev den färdig i sista sekunden så det blev bara ett par snabba bilder i all hast - men lilla A verkade i alla fall väldigt nöjd med sitt nya plagg och lite förtjust i de fina pärlemorknapparna i blomform!

3 kommentarer:

Dödergök sa...

Å vad fint! Och vilken gullig unge sen! Jag känner inga bäbisar för tillfället men jag är sjukt sugen på att sticka småbarnskläder ett jobbigt dilemma som nu blev ännu jobbigare. :)

Ävanysan sa...

Vilken fin kofta du har gjort! Det är tacksamt att sticka till barnen, jag tycker bara att de växer så snabbt...
Det var kul at få se bild på Sheldon som du pratade om i somras. Skulle vi inte kolla upp det där med om skalet satt fast eller ej?

lisa sa...

helt fantastisk kofta! jag har nu lagt in en beställning hos min kära mor, för det verkar vara ett lite väl avancerat projekt för mig.