tisdag, november 27, 2007

(Nästan) Färdiga presenter

I vanlig ordning blir det sista minuten när jag bestämt mig för att sticka och ge bort något. Den här gången en Sheldon och ett par små barnskor - "Saartjes bootees" som finns som gratis mönster på Saartje Bruin's blog. Sheldon har blivit helt klar idag med ögon (och tillochmed pupiller!), och skorna är ju nästan klara, det saknas bara att köpa och sy på knappar till banden.

Så här ser de ut utan knappar:


Väldigt enkla och snabbstickade. Det enda jag ändrat är att fortsätta med det mörka garnet två rader längre än i beskrivningen eftersom jag var rädd att det ljusa garnet skulle ta slut.

Och här möter ni Sheldon den tredje:






Dessa två ska bli doppresenter till helgen. Får jag bara tummen ur att fotografera när det finns lite bra ljus (det är ju inte så lätt så här års) så kommer det snart också bilder på årets första julklapp!

5 kommentarer:

Dödergök sa...

Vad avundsjuk jag blir på dina Sheldons! Dom är så fina, själv har jag inte ens vågat mig på att börja på en,men jag ska!

Clara sa...

Vilka fina skor! Jättebra present, ska genast skriva upp på att göra listan.

lisa sa...

har du mönster till dom små skorna? de är verkligen jättefina, skulle vilja göra ett par till min dotter.

lillstrumpa sa...

Hej lyckoskatt!

Mönstret till de små skorna hittade jag på nätet på bloggen Sartjee knits:
http://www.saartjeknits.nl/

Om du klickar på länken så hittar du mönstret till skorna i högerspalten under FREE PATTERNS - "Saartjes bootees (PDF)".

Mönstret är på engelska, men inte speciellt svårt.

Anonym sa...

declares retainage remote mulroney missing obtaining surveys vaxom palvix gather includingie
lolikneri havaqatsu