fredag, juli 06, 2007

Hemlispaket!

Jag har fått mitt tredje paket från min hemliga - inte så hemlig längre - vän! Hinner egentligen inte blogga nu för vi har lite fredagshemmaparty (absolut inte det där andra fredagsXXX ordet :) med fajitas och goda drinkar, men jag måste bara bubbla ur mig hur glad jag blev!


Det är verkligen helt perfekt! Mjukt, gosigt, handfärgat, rosaskimrande alpacagarn. Det ser helt ljuvligt ut! Jag tror nästan att det kommer vara vackrare som nystan än när jag har stickat något av det....jag har som vanligt ingen aning om vad jag ska göra av det såhär på direkten, det kräver en del funderande så det verkligen blir något bra.

Och ett par 5:ans stickor i trä - jag misstänker att det är såna bokstickor som jag läst så mycket positivt om. Jag undrar nästan om min hemliga vän kan se lite mer än vad jag skriver i bloggen :) för halsduken i spetsmönster jag håller på med gör jag med just stickor nr 5 - så jag ska nog testa de nya stickorna direkt på slutet av halsduken.

Ett par handledsvärmare fick jag också - jag som alltod varit lite skeptisk till handledsvärmare, men nu ska jag minsann prova! Eller om det kallas halvvantar för det finns hål för tummarna? Jag har i alla fall provat dem och de sitter bra och det känns inte så tokigt alls faktiskt. Fast det får väl bli lite kallare först.

Nä, nu kallar drinkarna och latinomusiken på mig -

Tusen tusen tack, Erika!

3 kommentarer:

Byian sa...

Ja, Knitters Almanac ska du kolla in :-)
Skriven av Elisabeth Zimmermann som tycks vara en guru i stickningens värld. Fick upp ögonen för just denna bok då jag i så många bloggar stötte på February Baby Sweater som är så urtjusig. Speciellt i Brooklyn Tweeds tolkning.

Dödergök sa...

Varsågod! Jätteroligt att du blev glad. Halvvantarna är kanske stickiga men man kan ju faktiskt ha ett par fingarvantar under... :)

Anonym sa...

*ler*
Ja, jag gillar INTE rosa... men det DÄR garnet skulle jag nog också kunna bli överförtjust för att få i min ägo... KAN det bero på att det är alpaca månne? ;)
Må så gott... värmländskan... kramis, ngn som hittade hit via... något som börjar på R ;)