måndag, april 07, 2008

Snörvel snörvel, host host

Jag gick omkring genomförkyld på jobbet hela förra veckan, och inte blev det bättre av att springa ute i solen i helgen, så idag var det dags att stanna hemma och faktiskt försöka bli frisk ordentligt. Det känns ändå inte helt eländigt att vara hemma när man kan trösta sig med kopiösa mängder te och bläddra runt bland inspirerande stickmönster.
(Skulle ni ha hökögon skulle ni kunna se att tepåsen utlovar "Protect - boosts natural defenses" - precis vad jag behöver :-)

Jag har stickat en del under alla förkylda dagar också. Det här har jag på gång för tillfället:
Blue Jeans Lace Leaf-sjal i det helt underbart gosiga Malabrigo lace. Jag hakade på en mars-KAL i gruppen Beginning Lace KnittersRavelry, trots att jag var mitt uppe i min vita lövsjal. Men jag gillade det enka i det här mönstret, och har varit sugen på att testa malabrigo-garnet. Och jag är inte besviken, nåt mjukare och gosigare kan jag inte tänka mig!

Jag har också börjat på en sommartop! (Med enkla mönster ska jag sakta erövra tröjstickningen...) Att det ligger två stickningar på bilden är väl bara ett bevis på att jag är nybörjare på det här...jag kunde inte välja färg i garnaffären, så jag köpte dubbelt upp. Och sen lurade jag mig själv och började på en storlek mindre än mina faktiska mått (hmm, önsketänkande?) i det bruna garnet. Men tror den blir för liten, så för att sprida riskerna (det lär ju vara bra ;-) så började jag på en till i det rosa garnet, i en storlek större. Blir den för stor kan jag ju falla tillbaka på den bruna...alltid borde väl nån kunna passa någorlunda i slutändan?!

1 kommentar:

Strumpstickan sa...

Stackars dig, krya på dig!