onsdag, april 09, 2008

MagKnits R.I.P.

Blev alldeles förvånad när jag läste på en av de bloggar jag följer att MagKnits lagts ner. Puff. Bara sådär.

Jag har i och för sig aldrig stickat något mönster från MagKnits vad jag kan minnas, men det var ju ändå en trevlig inspirationskälla och mönsterresurs som nu försvann. Jag har ingen koll på vad all den negativa kritik som nämns som en orsak handlar om, men det låter ju tråkigt om det är sånt som gör att det klappar igen.

Det är nog lätt att bli lite bortskämd och ta en massa gratisresurser på nätet för givet. Så ett stort tack alla ni som skriver så inspirerande och trevligt i era bloggar, och ännu större tack till alla er som lägger upp era egna mönster till gratis förfogande! Livet skulle vara en nyans gråare utan er!

Man kan i alla fall glädjas åt att det börjar bli lite vårfint på balkongen.

1 kommentar:

Agata sa...

Ja, visst är det lätt att tro att allt gratis på nätet alltid ska finnas där.
För sin egen skull ska man nog tänka på att skriva ut mönster man vill ha kvar, annars försvinner de kanske.