tisdag, juni 26, 2007

Bokmärken och bokfynd

Surfade runt bland gamla bokmärken och hittade då den här sidan som visade sig vara en riktig höjdare, speciellt utbudet av begagnade äldre böcker i butiken.

Jag blev alldeles till mig av entusiasm och var precis på väg att skicka in en beställning på ett par nya stickböcker. Fast först kollade jag lite snabbt upp böckerna på antikvariaten och hittade samma två till lägre pris, så nu har jag istället skickat en beställning till Antikvariat Nordbok i Skellefteå på dessa två som jag hoppas är riktiga guldklimpar till bokfynd:



Öglemohairstickningen som ska bli en luftig trekantssjal är nästan klar, också kunde jag inte hålla mig utan har börjat på Sheldon nr 2 i bomullsgarnet från Marseille.

1 kommentar:

Dödergök sa...

Den där växtfärgningsboken är riktigt bra om man klarar av att blunda för det allra mest 70-taliga i den. Den andra boken kände jag difust också igen, säkert ett väldigt bra köp det med! :)