måndag, juni 18, 2007

Ingen vante blir den andra lik

Jag kämpar på med gotlandsvantarna i sommarvärmen och har nu kommit in på vante nr två. Men titta här:


De blir inte lika! Den ena har såklart grön kant och den andra röd, men den som tittar noga ser att det är inte det enda som skiljer. Nä. För jag tolkade beskrivningen lite olika och märkte först nu att den röda vanten har två grå varv mer än den gröna mellan mudden och mönstret.


Suck. Repa upp och göra om eller låta vara? Jag tror jag har bestämt mig för det senare. Garnet är fint i färgen men väääldigt strävt och "fastnigt" och inget roligt att repa upp (vilket jag får göra ändå ibland när det bli mer uppenbart fel i mönstret...). Jag hoppas att det inte syns så noga om det skiljer lite längst ner på mudden. Och helt ärligt, vem vill egentligen bara vara som alla andra? ;-)

4 kommentarer:

Dödergök sa...

Jag tycker att dom är jättesnygga som dom är, men allt är ju en smaksak. Dom är väldigt fina dom där rosorna , lika muddar eller ej. :)

Byian sa...

Vilka snygga Gotlandsvantar, varifrån kommer mönstret?
Appropå snygga bilder, du är ju också en "såndär" som fyller bloggen med jättevackra foton. Det är en njutning att se dina bilder.

Clara sa...

De är jättefina som de är, och blir bara mer personliga när de inte är helt lika tycker jag.
Tack så hemskt mycket för hjälpen med de engelska förkortningarna! Nu är mönstret mer förståeligt.

Anonym sa...

Men det är ju mycket ROLIGARE när det blir "fel", eller som man inte riktigt tänkt sig. Muslimska hantverkare lägger alltid in ett medvetet fel i sina alster eftersom bara Allah är fullkomlig. Förr repade jag ALLTID upp o gjorde om, men numera tycker jag att felen snarare tillför nånting.