söndag, maj 06, 2007

Sköna söndag

Idag steg jag upp tjugo över fem. Väldigt ovanligt för en sjusovare som jag, men jag vaknade av en dröm och kunde inte somna om. Ute var ljust och soligt och fåglarna kvittrade, så strax före sju gick jag ut på en liten promenad. Tankarna går i helt nya banor när man spankulerar förbi trevliga trädgårdar och fina hus tidigt på morgonen. Fast jag hade lite för tunna kläder så promenaden blev ganska kort och följdes upp av ett varmt bad hemma i badkaret. Sen hann jag med en ordentlig grötfrukost och lite städning och utrensning innan jag ens brukar vara uppe i vanliga fall. Det är inte ofta, men när det väl blir en tidig morgon känns det stärkande!

Dagen har sedan ägnats åt utflykt till trevlig gammal gård med fik och djur i fint naturområde med lunch och promenad i goda vänners lag. Säsongspremiär av balkongen med filt och en kanna gott te. Tröttheten börjar komma krypande men det känns bara gott efter en riktigt härlig vårsöndag.

Till alla andra sjusovare kan jag bara säga att ibland är det trots allt så att morgonstund har guld i mund och det kan smitta av sig på hela dagen.

Inga kommentarer: