tisdag, maj 01, 2007

Hjärteglad!


Äntligen kom jag iväg och hämtade ut det stora brev jag haft en avi för liggandes i flera dagar. Och se där - precis när allt är skit kommer ett paket från min hemliga vän!

Ett otroligt fint och omtänksamt paket, jag blir verkligen riktigt hjärteglad! Två stora härvor handfärgat Morjärvsgarn. Färgat med lökskal och krapp, jag var tvungen att Googla fram att krapp är en växt som ger ett rött färgämne. Jag tycker färgen är väldigt härlig och gillar hur det skiftar lite i nyanserna.

Med i paketet var också en låda härligt ekologiskt grönt te, ett handmålat kort och en fantastiskt söt liten tovad hjärtebrosch. Den blev jag nästan allra gladast för.


Jag ska fundera noga över vad jag ska använda garnet till så att det verkligen kommer till sin rätt. Så det får ligga till sig tills jag känner att jag har hittat rätt uppgift för det. Jag har aldrig stickat med Morjärvsgarn förut, men blev lite nyfiken när jag för att tag sen läste om det hos Blyga killen.

Nu ska jag bara se till att skicka ett paket också. Jag kommer inte kunna skicka ett lika hemmagjort paket till min hemlis, men nu har jag fått lite ny inspiration och är rätt säker på vad det första paketet ska innehålla.

Och till min hemliga vän: varmt TACK!

Inga kommentarer: