söndag, januari 06, 2008

Skidor, pappersnäsdukar och deeba silk

Det är vad min helg består av. Men ska man nu vara förkyld så är det här årets bästa dagar, med skidsport på TV nästan hela dygnet. Jag har till och med fått energi att repa upp och göra rätt i min silkessjal som legat felstickad och skämts i stickkorgen. Silke är verkligen ett annorlunda material att sticka i. Det funkar bra men känns nästan lite läbbigt när det "knakar" i det emellanåt. Men lent och fint blir det. Mönstret är min favorit branching out från knitty som jag stickat förut:


Här en variant i turkos kidopale från min tidigare hemlisvän dödergök, som blev en fin julklapp.

Den fina presentasken hittade jag till slut på översta våningen på ombyggda PUB (som var en glad överraskning för mig som inte varit där på länge, ett annorlunda butikskoncept med trendiga designers blandat med vintage, galleri och bar. Kul och uppiggande bland alla andra stereotypa storkedjebutiker i city). Märket Sally Ann är Frälsningsarméns butiker för rättvis handel. Det finns även en butik på söder.

5 kommentarer:

Agneta sa...

jättefin och jag gillar också Branching out. jättefint mönster

Dödergök sa...

Vad fint det har blivit här på bloggen!
Och jättekul att se sjalen färdig, den blev superfin!

Anonym sa...

Ååh, vad vacker din sjal blev. Och jag gillar verkligen fotona, de lyfer fram sjalens luftiga och skira känsla!

lillstrumpa sa...

Tack för era snälla ord, och kul att ni gillar sjalen - jag tror den gick hem hos mottagaren också!

Clara sa...

Sjalen är verkligen jättefin! Passar ju helt perfekt till lådan också.